Behandling mot tandlossning

- vi hjälper dig att hålla tänderna rena och fina

Tandsten är bakteriebeläggning som förkalkats och är något som många har, särskilt vid framtänderna i underkäken. När tandstenen väl har fått fäste går den inte att borsta bort utan då behöver du få hjälp av en tandläkare eller tandhygienist för att avlägsna den. Om tandstenen får ligga kvar kan bakterier få fäste i tandköttet och då orsaka inflammationer och på sikt tandlossning.

Kanske har du någon gång sett att tandköttet börjat blöda när du borstat tänderna? Det kan vara ett första tecken på inflammation. Röker du eller har diabetes? Då löper du större risk att drabbas av tandlossning – eller parodontit, som det heter på tandläkarspråk. Ofta har tandlossning ett långsamt och smärtfritt sjukdomsförlopp, varför man själv ofta inte märker av att man är drabbad förrän det börjar lukta illa i munnen eller kanske någon tand känns lite lös. Det är därför mycket viktigt att regelbundet besöka tandläkaren eller tandhygienisten för att snabbt kunna upptäcka och få stopp på sjukdomen.

På Prismakliniken hjälper vi dig att hålla tänderna rena och fina genom att noggrant rengöra dina tänder från tandsten och plack. Missfärgningar från kaffe, te och rödvin etc avlägsnas enkelt och effektivt med antingen polerpasta, ultraljud eller poler topp. Vi ger dig även information och tips om hur du vårdar dina tänder på bästa sätt för att de ska hålla sig fina och friska hela livet.

Boka ett besök redan idag så hjälper vi dig att få ett strålande leende. Det är en väl värd investering i din munhälsa.

Våra tjänster

Välj och boka din behandling nedan

Hittar du ingen tid som passar dig? Slå oss en signal så kan vi i många fall få fram en tid som passar dig!